Rabu, 27 Oktober 2010

SEJAK AKU MENGETAHUINYA


(cOpy from FB bakal pengantin-Halal yer)



Pagi ini, agak sibuk mengemaskan barang-barang untuk berangkat smula ke Tg Malim... Berat sangat hati tiap kali flgt ke tanah Smenanjung tiba. Kali ini flgt ku tidak seperti biasanya. Perjalanan penerbangan pada waktu malam membuat hati ku terasa sangat berat, memandangkan terpaksa transit di LCCT dulu sebelum dapat Pulang ke Tg Malim..... arghhh....

Beep..beep... Bunyi mesej, sepertinya mesej masuk... no yg aku kenali. Biasa sahaja mesejnya. Menanyakan samada aku busy@ tidak... aku menjawab biasa.. seolah-olahnya dia ingin mengkhabari aku sesuatu. Lalu aku menanti mesej2 seterusnya. Dan di saat mesejnya menjemputku ke majlisnya pada bulan 11 ini, entah kenapa aku terduduk lalu terdiam dan berfikir seketika...Aku dlm keadaan tumpul utk menafsirkan perasaan ku tika itu.. sedih kah aku?? Tapi kenapa??,Gembira kah aku ?? juga kenapa aku plu gembira??.. hahaha, pa bila hati seringkali kita berikan ruang kepada syaitan untuk menyisip, inilah padanya. Namun, sebenarnya aku sedih di saat seolah-olah terasa cepat episod persahabatan ini akan hilang. Hahaha, padahal ada jer dia kat muka Bumi ni... tai everything will change kan.. ialah semua juga akan berubah. Tapi mungkin masa yg agak cepat menyambar.

Mina kata, kita dah kurang korum tidur d Pasti.. a’ah lah.. pasni tgl aku,icha n mina jak lah..huhu. Pastu dah tiada lagi episod sitkom2 lucu kalau ada program. Kita kan tu slalu melawak d mana sahaja. Pas ni mesti awak dah jarang dgn kami.


Gembira, ya Lah, org bina Masjid kan benda yg mulia. Utk ibadah. Gembira tak terhingga sejak aku mula mengetahuinya. Walaupun aku bukan tahu sangat pun siapakah pilihan hati sahabat kami ni. Tapi aku Yakin itu yg terbaik lah kan. Jadi sedikit janggal, bila kau memilih utk menamatkan zaman bujangmu tika masih dlm pengajian, namun aku yakin kau sudah merencanakan dengan baik bersama pasanganmu. Ku hanya mendoakan yang terbaik buatmu.

Kekecewaan ku hingga saat ini, tatkala ku belek kad yang kau kirimkan, kerana aku tidak pernah menyangka bahawa, aku tidak akan berada di sampingmu di majlis bahagiamu. Namun ketetapan yang perit utk diterima. Maafkan sahabat mu ini tidak dapat memenuhi undangan mu. Walaupun sudah aku merancang untuk cuba datang majlis di sebelah pihak lelaki, namun siapalah aku untuk menolak ketetapan takdir, bahawa aku tidak dapat datang juga pada masa itu.

Mungkin d majlis cukur jambul mu kelak aku mungkin dapat bersama. Ku titipkan doa Moga majlis mu dipermudahkan.( mudah-mudahan peroleh zuriat soleh wa solehah, sebagai bekalan doa di Sana)

Buat insan yang menjadi sahabatku dunia akhirat insyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan