Ahad, 11 Disember 2011

Buka Buku Baru

Sekarang budak2 mudah jak hafal lagu cinta muka buku .. mnjadi siulan anak2 remaja skrg lagu tu.. so, aku pun renovate skit, jadilah tajuk entry yg bunyi akan2 sma, tapi xsama langsung k. Aku bukan mau cakap pasal tu. The main point, kali ini aku mau coret pasal the new 1433H for muslim calendar. Alhamdulillah, masih lagi dipinjamkan Allah nikmat udara yg tidak terperi pentingnya. Masih diberikan nikmat kesihatan tubuh untuk menjalani hari2 yang mendatang. Masih diberikan kecukupan makan & pakai sehingga mudah melalui kehidupan yang penuh tantangan. Justeru, masih brkesempatan bertemu tahun baru islam kali ini. Bulan MUHARRAM..

Sempena kedatangan tahun baru islam ini, dekat sminggu juga lah baru berupaya menghapdate pasai hijrah ni, lambat atau tidak mesti juga kena masuk entry ni., rugi serugi2 nya kalau tdak ada entry ni dalam move forward..

Sebagai tanda buka buku baru lah. Means, buku yang lama biar disimpan saja dalam kamus kenangan untuk rujukan muhasabah., isi yang baik kita transfer saja ke dalam buku baru, yang kurang baik ya kita smpan kedap dia dalam ruangan memori yg tak mau kta guna lagi, bawa ke recycle bin, then bila perlu sahaja kita tengok kembali sebagai panduan hari depan, yang salah jejaknya kita pernah lalui agar, xmungkin jejak yang sama berulang kembali.

Segelintir indvdu, guna kan Muharram wahid, sebagai titik untuk membuat bberapa wishlist untuk tahun ini, namun, aku plak... xdanya nak berazam itu , impian ini. Cukuplah hari depanku diberikecukupan olehNya, sehingga aku tdak mengharap selainNya,. Semoga iman dan islam ku semakin utuh mengakar, menumbuh dan membuah... Aminnn...Semoga jua aku tdak akan lagi gentar selain gentar kepadaNya.
Bersama Mengimarahkan Muharram


........................................



#Subhanallah, smalam gerhana Bulan, Sempat diberi peluang menyaksikan olehNya.

Catatan berakhir,’
Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan