Rabu, 27 Oktober 2010

~Mood Come~





Setelah sekian lama, kini baru ada Mood mengupdate Laman ni,... Bukan tiada masa, namun jiwa tidak mampu dipandu untuk mencoretkan sesuatu.

Kali ini aku mulakan entry cerita selepas raya. Mula sahaja Kuliah selepas daripada bercuti raya baru-baru ni, minggu yang agak genting. Menghadiri Kuliah seperti biasa di tambah dengan beberapa tugasan yang menuntut untuk diselesaikan. Saban Minggu bab demi bab Latihan ilmiah perlu di hantar untuk semakan dan pembetulan oleh penyelia pembimbing. Alhamdulillah, diberikan pensyarah yang agak membuka minda untuk berfikir secara kritis.

Minggu yang sama selepas naik bercuti raya aku kena menyiapkan diri untuk membuat pengajaran (Macroteaching) di dalam kelas kaedah mengajar. Sedikit kalut dan gementar nak mengajar ni. Bersama Partner Jauli, kami cuba membuat yang termampu dilakukan. Kali ini diberikan subtopik Kerajaan Agraria bagi silibus tingkatan satu. Alhamdulillah berjalan dengan lancar berkat keizinanNya. Kerjasama yang baik diberikan oleh rakan-rakan sekelas. Syukran kalian.


( sesi pembentangan oleh pelajar ku- Tq)




Setelah selesai, dengan macroteaching, kena tumpu plak dengan tugasan lain. Pada minggu kedua selepas naik cuti pula, bermula lah episod kehidupan belajar sambil bekerja di bawah skim pelajar bekerja. 23 september bermula kontrak bekerja di unit pengijazahan.

Dapat kenal dengan staf2 akademik. Dapat bos enck Hashim dan enck Azrin yang baik dan sporting. Dapat kenal Kak Mai yang baik dan sporting gitu.... syukran. Dapat kenal kawan2 sekeja, adik Azri dan Iwan... sekarang ni ( saat entry ini ditaip tamatlah versi ini. Walaupun sekejap tapi banyak yang terjadi yang boleh diambil pengajaran, enhance jalan hidup ini dengan pengalaman yang mampu dijadikan sebagai iktibar.

Event penting, pada akhir syawal, malamnya kami adakan sedikit jamuan raya di rumah sewa kami di rumah 7A.. terima kasih rakan2 kami yg sudi dtg, kami hanya mampu menyediakan sajian ala kadar shaja.. Komited sungguh Cod & sod kami menyediakan juadah. semua sedap2... nyum2...

menu istimewa ; agar2 , coto, karipap...



Sekadar ini dahulu....

Coretan Hati,

yg salah Ampunkan Hamba ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan